Neste

Neste wyżej ceni zyski niż dywersyfikację

Projekt „Diesel” firmy Neste jest przykładem, jak zwiększać zyski, wykorzystując fakt, że główny w tym rejonie dostawca ropy stara się o opinię wiarygodnego i stabilnego partnera w interesach. Tu polityka wspiera zyskowne projekty, a nie narzuca dodatkowe i niepotrzebne koszty.

Marże rafineryjne a złożoność rafinerii

Neste przygotowując swój projekt "Diesel+ (więcej: http://szczesniak.pl/node/408) przedstawiło swoje oczekiwania, jak będą się kształtować marże różnych rafinerii. Oceniają oni, że marże będą się kształtować w zależności od stopnia złożoności: im bardziej zaawansowana technicznie rafineria - tym większe marże. Dla najprostszych rafinerii moze zabraknąć miejsca - wg prognoz Neste.

źródło: Neste Oil

Dziękuję p. Wojtkowi za podesłanie i proszę o uzupełnienie

Taxonomy upgrade extras: 

Marże rafineryjne Neste

Marże rafineryjne to sprawa bardzo indywidualna - dla każdej rafinerii wyglądają one inaczej. Jeśli przyjrzeć się marżom dla ropy Brent i rafinerii Morza Północnego (patrz: Marże rafineryjne Brent i Urals 1995 - 2006, to widać, jak bardzo różnią się te dwa standardy. Dlatego powszechnie podawany w Polsce standard marży Brent - jest niewiele mówiący.

Dodatkowo konfiguracja każdej rafinerii różni się, uzyskuje ona odmienną wiązkę produktów, tak więc i dochód ze sprzedaży będzie inny.

Taxonomy upgrade extras: 

Stacje paliw w Polsce

W Polsce w połowie roku 2006 było ok 6850 stacji paliw.

Największą sieć stacji paliw posiada Orlen -1922, drugą siecią jest Lotos - 403. Za nimi są sieci zachodnich firm naftowych:
- BP - 307,
- Shell - 272,
- Statoil - 224,
- Jet - 82,
- Neste (stacje automatyczne) - 74
- i hipermarkety - łącznie 62 stacje.

Sieci niezależne (prywatne) mają razem ok. 3500 stacji.

Źródło: Rzeczpospolita

Taxonomy upgrade extras: 

Subscribe to Neste