detal

Cztery grosze czyli miliard złotych

Czy cała ta kampania, apele w internecie mogą jakoś wpłynąć na politykę sprzedażową, obniżenie cen przez Orlen czy inne koncerny?

- Nie sądzę, bo - przede wszystkim - nie spodziewam się, by spowodowała jakiś widoczny spadek sprzedaży

Marże na stacjach - w TV Biznes

Z panią redaktor Agnieszką Pawlak z TV Biznes w programie "Surowce, Towary, Rynki" rozmawialiśmy we wtorek 21 lipca 2009r. o marżach na stacjach paliw, które wg doniesień "Dziennika" są ogromne.

O protestach kierowców w Płocku

A więc jednak nie ma konkurencji. Mając tak duży udział w rynku, Orlen z ogromną swobodą może wymuszać wysokie bądź niskie ceny. To on jest decydującym graczem, a każdy, kto na tak zdominowanym rynku jest w mniejszości, nie wchodzi w konkurencję cenową, bo i po co? Gra na tyle, na ile pozwala prowadzący - obowiązuje zasada "podążaj za liderem" (follow the leader).

Stacje paliw w Polsce

W Polsce w połowie roku 2006 było ok 6850 stacji paliw.

Największą sieć stacji paliw posiada Orlen -1922, drugą siecią jest Lotos - 403. Za nimi są sieci zachodnich firm naftowych:
- BP - 307,
- Shell - 272,
- Statoil - 224,
- Jet - 82,
- Neste (stacje automatyczne) - 74
- i hipermarkety - łącznie 62 stacje.

Sieci niezależne (prywatne) mają razem ok. 3500 stacji.

Źródło: Rzeczpospolita

Taxonomy upgrade extras: 

O prywatnym sektorze stacji paliw

Często otwierając gazety czy oglądając telewizję, można usłyszeć głosy, że drobni przedsiębiorcy nie mają szans na rynku paliw, że małe prywatne stacje muszą zniknąć. Padają też dobre rady w rodzaju: "prywatne stacje muszą się zjednoczyć, inaczej upadną".

Pages

Subscribe to detal