transport

Transport towarów w górę, pasażerów - w dół

medium_transport-pasazerski-dreberis2a.jpgKierunki rozwoju i "zwoju" transportu są zgodne z podziałem na tych, wg których "Polska kwitnie" - wozimy towarów, że aż hej. Z drugiej ci, dla których "Polska w ruinie" - ludzie nie jeżdżą, nie mają pracy, nie mają pieniędzy...

Konflikt z Rosją – przewoźnicy na bruk?

medium_Przewozy-miedynarodowe-EUrostat1.jpgTransport międzynarodowy to jedna z tych rzeczy, która nam się naprawdę udała przy wejściu do Unii Europejskiej. Polscy przewoźnicy zdominowali europejski rynek. Wygrali z potęgami gospodarczymi starej bogatej Unii. Oczywiście wygrali też dzięki temu, że praca w Polsce jest jeszcze zbyt tania wobec standardów unijnych, ale w niczym nie umniejsza to polskiego sukcesu.

Euro 6, czyli jeździmy na moczniku

large_Exhaust-Gas-Recirculation-urea-based-Selective-Catalytic-Reduction.jpgRozwój wymogów i podnoszenie poprzeczki wobec silników spalinowych (głównie diesli) natrafiło na naturalne przeszkody. Moment gdy zmniejszanie emisji tlenków azotu w komorze spalania powoduje zwiększanie zużycia paliwa – został przekroczony. Jednak ochrona środowiska (i ochrona własnych producentów) nie zna końca.

Przyjaźń będzie wysychać, Naftoport przestanie zarabiać

Trojmiasto_logo.gifNie po to się buduje rurociągi, żeby stały puste. Wzorcowym przykładem są losy portów krajów bałtyckich po wybudowaniu Primorska czy zmniejszające się ilości przesyłu ropy i gazu przez Ukrainę (pusty rurociąg Odessa-Brody). Dlatego Rosjanie z pewnością przekierują wszystko, co możliwe, na nowo wybudowany odcinek. A że dostawy ropy do Europy będą raczej maleć (spada konsumpcja), więc Przyjaźń będzie wysychać. Rosjanie zarobią na przesyle (pieniądze za BTS-2 zostają wtedy u nich), zyskują elastyczność...

Port Koźmino (WSTO) w budowie (Wiesti ros)

Port Koźmino (k Nachodki w Primorskim Kraju) jest zakończeniem rurociągu Wschodnia Syberia - Ocean Spokojny ("Восточная Сибирь - Тихий Океан").

Łukoil wstrzymuje dostawy ropy do Niemiec

Rosyjska firma Łukoil wstrzymuje dostawy ropy do Niemiec, w sporze z niemieckim pośrednikiem Sunimex. Firma ta jest wyłącznym kupcem rosyjskiej ropy dla rafinerii na terenie byłego NRD (wschodnie Niemcy), kupuje dla PCK Schwedt ((BP, Total i Shell) i Leuna (Total).

Pages

Subscribe to transport